Ceritera NafieShaz....

Bahagian 3

Kringgggg......jam berwarna biru berlatar belakangkan minnie mouse ku jeling,,,alamak..!!! dah pukul 9 tapi aku masih lagi memalaskan diri di atas katil beralaskan bantal yang empuk ini,,,,tilam nie plak macam tak nak lepaskan aku je,,,arhhhh mengantuk nye rase,,," mengeluh aku sendirian,,,
tapi memandang kan hanafi kata nak datang  jemput pukul 1030, nak tak nak terpakse lah aku gagahkan jua diri ku ini,,,apalah nak jadi dengan aku nie kan..?? nie kalau dah kawin nie,,,,mahu laki aku cai yang lain...opss jap jap jap,,,!!! kawin??? apakah??? ahhhh tidak....tidak,,,semua itu kan masih awal lagi nak ku fikirkan,,,
kain tuala yang tersidai di penyakut aku sambar..lalu dengan sepantas yang mungkin..aku meluru ke bilik air....fikir ku seketika,,,"kena cepat nie,,,kalau lambat kang confirm habis segala program yang di rancang...yang aku nie plak kalau berdandan perhh bukan main lama,,,jenuh la sapa yang menunggu tu,...
seperti yang di janjikan, dia datang tepat pada masanya,,,,ha bagus-bagus,,,ini lah baru betul janji orang melayu,,,tepati masa,,,tapi aku..??? hahaha masih lagi bertuala....sementara menunggu aku bersiap, mak menjemput dia masuk ke dalam rumah dahulu,,boleh la minum-minum dulu kan..lagi pun mesti panas kalau tunggu dalam kereta lama-lama,,,
selepas aku siap berdandan...adalah dalam 15 minit la jugak dia menunggu aku,,,,lantas dia pun meminta izin dengan mak aku untuk membawa aku keluar,,selesai aku bersalam dengan mak di ikuti dengan dia,,,kami berjalan menuju ke kereta dan sebaik sahaja aku menyumbat kan diri ke dalam perut kereta nye,,,segera dia meluncur laju menuju ke tempat seperti yang di rancang...
*bersambung*

Tiada ulasan: