Ceritera NafieShaz....

Bahagian 4

"Awak...awak lapar tak"..?? soal hanafi
"lapar lah jugak, tadi belum sempat pun nak bagi anak-anak dalam perut nie makan,,,sekarang nie duk sibuk buat shuffle,,," jawab aku dengan slumber.
"ok lah,,,kalau macam tue, jom kite sarapan dulu,," hanafi memberhentikan kereta nya di hadapan restorann mamak,,,
'awak nak makan apa..? tanya hanafi apabila aku mengambil tempat untuk duduk...
aku meliarkan mata melihat menu yang telah terhidang dan baru saja aku ingin bersuara menyatakan menu yang aku mahukan,,,hanafi terlebih dahulu bangun untuk membuat pesanan...
10minit kemudian,,,hanafi tiba bersama sepinggan meggi goreng dan nasi lemak di hulurkan buat aku,,
" terima kasih" ujar ku perlahan,,,
seketika kemudian pembantu kedai itu tiba bersama 2 cawan air,,,,teh laici dan secawan coklat panas,,,
"saya tahu awak suka coklat kan,,,?? ujar nya,,,aku mengganguk,,,
"minum lah....memang sengaja saya pesan coklat panas untuk awak"
kami sama-sama menikmati sarapan pagi itu,bagi aku berada berdekatan dengan hanafi membuat aku merasa ingin dicintai dan mencintai,,,sesungguh nya dia terlalu memahami aku,,tapi perasaan itu aku harus ketepikan dahulu kerana terlalu cepat untuk aku yang baru saja putus cinta...tapi secara jujurnya aku akui bersama hanafi aku berasa begitu selamat, tenang, seronok,,,,aku suka cara dia mengambil berat akan aku,,,dia telah menjaga aku dengan baek,,,

Setelah penat seharian kami bersama,,,,sebelum menghantar aku pulang,,,,tiba-tiba hanafi memberi kan aku sebungkus kotak hadiah,,,
"nah, ini hadiah untuk awak" sambil tangan kanan nya menghulurkan kotak kecik yang berwarna pink berbentuk love,,,cantik kotak nya,,,wahhh tak sangka plak,,romantik jugak mamat nie,,,hati ku berbisik sendiri,,,
"tp untuk ape..? soal ku kehairanan.
"untuk awak,,sengaja saya belikan buat awak,,," balas nya...
"ermm,, ok terima kasih ye awak" ucap ku
"sama-sama" jawab nya
"awak,,,boleh tak kalau nak bukak sekarang..?" soalku ringkas
"la,,,kan dah bagi dekat awak,,,dah jadi hak milik awak la kan,,,terpulang pada awak nak bukak pun,,," balas hanafi dengan slumber
bungkusan kotak di buka,,wahhh jam tangan lah,,,mesti mahal kan,,,cantik pulak tue,,,!!!! aku pula bersuara ke terujaan,,
"saya tahu awak amat meminati jam tangan, itu sebab saya hadiah kan buat awak," kerana setiap kali awak melihat jam,,,awak akan teringat kan saya,,,
bila awak tengok masa yang berdetik pula,,,awak akan ingat setiap masa yang berlalu itu adalah untuk kite,,,jangan ada sekali pun masa yang berlalu itu mengecewakan awak,,,saya tak mahu melihat awak dalam keadaan sebegitu,,,saya mahu melihat awak sentiasa gembira tersenyum....
ingin saja aku menjerit ketika itu,,,seronok nya rasa,,,sesungguh nya aku adalah insan yang bertuah...
*bersambung*

Tiada ulasan: