Ceritera NafieShaz....

Bahagian 1

Satu malam, bulan dan bintang sama-sama berlawan utk menerangi seluruh pelusuk muka bumi....dan aku pula bersendirian di dalam kamar....sedang melawan perasaan yang aku sendiri tak paham...
hoi....!!!!1 kau kenapa ha..?? tersenyum sorang-sorang...?? berangan ye..?? sergah eqah...
"oh hanafi, eapy si buah jantung hatiku..." latah aku kerana terkejut dengan segehan eqah...
si eqah apa lagi boleh plak bantai gelak kan aku sampai dia terjelepuk jatuh dari atas katil....da elok-elok duduk atas katil ha ambik kau nak sangat rase lembut ke tidak lantai simen ni kan....hahahaha kami sama-sama ketawa,terasa gempa bumi la seketika...
"wei kau ni kenapa ha?? kalau tak terkejut kan aku confirm hidup kau tak lengkap kan..?? marah aku kepada eqah yang satu-satu nya adik perempuan aku yang suka mengusik aku, eqah ni agak kasar perwatakan nye..kalau lah eqah tiada boleh sunyi hidup aku ini...keakraban kami bagai kan tak boleh di ungkai kan lagi...
"ala yang kau tu dari tadi lagi termenung apa kes..?? tanya eqah...
opssss cop-cop...akak, aku rase la kan aku tahu sebab apa sekarang ni kau kuat berangan" jawab eqah kembali...ini tak lain sebab kau fikirkan si mamat tinggi dari ipoh tu kan..?? alah yang muka nya boleh tahan encem la jugak tapi sayang nye lagi encem ARRON AZIZ aku hahaha....sape erk nama nye..?? nama yang kau duk sebut-sebut kan sekarang nie,...sampai tidur malam pun kau mengigau nama dia..nampak sangat la yang kau nie duk meroyan kat dia kan...apa lah yang dia tu dah bagi kat kau kan...sampai buat kerja pun kau boleh tersenyum sendri....ee tak paham betul aku degan kau nie la kak...."bebel eqah degan panjang lebar nya...
"apa yang kau mengarut ni wei..??kau jangan nak pandai-pandai wat tekaan ok....aku dengan mamat tinggi tu tak lebih sekadar kawan je la,,," ulas aku pada eqah..
"kawan tapi mesra...?? da macam pasangan je aku tengok korang nie..." sampuk eqah
" eee dah-dah jangan nk buat andaian sangat, lagi pun kami baru je kenal la,,entah-entah dia tu dah ada aweq kot kat ipoh tu...muka dah la boleh tahan....ishh takut aku kalau kena serang dengan aweq die...mahu menjadi mimpi ngeri dalam hidup aku hahaha" gelak aku...
"iye tak iye jugak kan kak,,,," jawab eqah dan eqah cuba membayangkan bagaimana lah nasib dan rupa kami kalau kena serang......eee takut beb...habis cacat muka nie kena toreh-toreh kan...." serentak dengan itu kami sama-sama gelak dalam kedinginan angin yang ada di dalam bilik...
" dan satu lagi sebelum terlelap nye mata nie, meh aku nk bagitahu kat kamo....untuk pengetahuan wahai adik ku yang cantikl...mamat yang kau panggil tinggi tadi tue ada nama lah...dan nama nya adalah MOHD HANAFI a.k.a dak eapy....paham tak..?? terang aku dengan nada yang mendalam....
*bersambung*

Tiada ulasan: