Mimpi,,,,,

Dalam ketiadaan MOOD bercerita,,,
aku bersandar sambil memejam mata ini,,,
semetara menunggu waktu yang baik untuk ku menelaah sebuah puitis kata ....
(tp tgn gatal nak menaip n blogwalking)

Pada saat-saat begini, hanya si dia yang sering menemani waktu-waktu
dan hadir dalam mimipiku,,,,
ia juga menjelma di ruang mata ku sebelum sempat nama nya ku seru,,,
kami saling tersenyum dan bertatapan,,,,

kami melayari seharian bersama dan bermanja....
dengan air yang menghempas badai,,,
angin yang sepoi sepoi nyaman nye waktu itu berada di bawah pohon,,,,,
tp alangkah sedih nya terasa masa itu bergerak begitu laju,,,
mase yang ada amat mencemburui kami bersama,,,,

saling kami bertatapan ketika itu agak lama la juga aku mengandai kan nye,,,,
sinar yang terpancar di matanya mengungkapkan rase seribu kata cinta,,,,
semua nye kerana hati ku yang sarat dengan ksih sayang kepadanya...
sekuntum senyuman nya yang paling manis di hadiahkan untuk aku....
aku tersenyum juga buat nye....dan aku dan aku dan aku,,,,,,,,,,,,,,,,,,

aku tersedar dan kembali ke alam realiti...
semua yang ku pikir kan tadi adalah hanya dalam mimpi ku,,,
tidak ku sangka aku sebenar nye tertidur .....di buai mimpi indah,,,,
indah sekali segala memori di antara aku dan dia,,,,
rupa nya lama juga aku di buai mimpi anganan,,,
sehingga aku tersenyum juga seorang diri,,,
bila memikirkan nye kembali,,,,,
si dia yang amat buat aku KERINDUAN......

Tiada ulasan: